maandag 10 oktober 2016

Kerst 3

Hallo allemaal. Ik ben nog steeds kerstkaarten aan het maken. Deze heb ik gemaakt met de cardtoppers van Marianne Design.

 
 
Kaart 1
 
Materialen: Metallic witte kaart van 13 x 13 cm inclusief envelop van Art Talent.
Papicolor karton: licht blauw, lente groen, kerstgroen en narcisgeel.
Wit linnenkarton
Marianne Design: CT1502 Cardtoppers, Creatables LR0369 Ster, LR0142 Poinsetta mini, Craftables CR1377 Merry Christmas, Collectables COL1363 Bells (hulstblad), Pretty Paper Bloc PK9115 Artic Winter.
Distress Ink: Vintage Photo, Versa Color wit
Foamtape 1 mm
 



Werkwijze: Ik heb me voor deze kaart laten inspireren door een kaart uit de Collection 30. Op blz. 5 bij Favorites nr. 3. Daar staat de bewerking van de ster anders dan ik het heb gedaan. Toen ik de kaart af had begreep ik pas wat de bedoeling was. Hieronder lees je hoe ik het heb gedaan.
Snij van dessinpapier een vierkant van 12,5 x 12,5 cm.
Stans en embos de ster uit wit. Leg de kleine ster op het plaatje en knip/snij uit langs de rand.
Leg dan de kleine ster op licht blauw papier en knip/snij uit langs de rand.
Knip/snij dan lichtblauwe ster nog iets kleiner. Plak de lichtblauwe ster op de witte.
Stans en embos de tekst uit wit en beïnkt de tekst met Vintage Photo in de mal.
Plak de tekst op lichtblauw en knip rondom met een randje uit.
Stans de bloemen uit lentegroen, wit en narcisgeel. Bewerk de randjes van de bloemen met Vintage Color.
Stans de hulstblaadjes uit kerstgroen en bewerk met witte inkt in de mal.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart. De tekst met foamtape.


Kaart 2:

Materialen: Kraftkaart 15 x 15 cm met envelop van Action
Wit linnenkarton, kraft karton
Papicolor: legergroen, narcisgeel en ijsblauw
Marianne Design: Pretty Paper Bloc PK9139 Country Christmas, Dessinfolder DF3403 Bricks, Craftables CR1286 Snowy window, CR1377 Merry Christmas, CR1378 Tiny's dennentak en CR1356 Flowerset Fancy, Cardtoppers CT1502.
Distress Ink: Vintage Photo

 
 
Werkwijze: Snij van wit een vierkant van 14,5 x 14,5 cm, van dessinpapier 14 x 14 cm en van kraft 10,5 x 10,5 cm.
Snij uit het kraft vierkant de binnenkant, passend bij het raam.
Stans de stenen en stans/embos het raam en de sneeuwranden.
Plak het witte vierkant en het dessinpapier op de kaart.
Plak dan de stenen erop.
Stans de bloemen uit wit en ijsblauw en stans/embos de takken uit legergroen en de tekst uit wit. De takken heb ik van elkaar geknipt.
Bewerk de tekst met Vintage Photo in de mal.
Plak verder volgens voorbeeld op de kaart.
 
Kaart 3:
 
Materialen: Kraftkaart 15 x 15 cm met envelop van Action.
Crème, rood en kraft karton.
Marianne Design: Craftables CR1286 Snowy window, CR1377 Merry Christmas, CR1239 Passe Partout rond, Creatables LR0378 Spar, Collectables COL1363 Bellen, Cardtopper CT1502 en Pretty Paper Bloc PK9100 Wintertime
Snowpaint Panduro
Bakkerstouw
Rode inkt
 
 
 
Werkwijze: Snij van crème een vierkant van 14,5 x 14,5 cm en van dessinpapier 14 x 14 cm.
Stans de cirkel en stans/embos het raam en sneeuwranden (2x) uit crème.
Stans de spar uit kraft.
Stans en embos de tekst uit crème en beïnkt in de mal. Plak op kraft en knip met een randje uit.
Stans en embos de bellen uit rood en bevestig er bakkerstouw aan.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart.
Hang de bellen aan de tekst en plak vast.
Bewerk de spar met snowpaint.

 
 
Veel plezier met het maken van de kaarten!
 
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Berichtjes vind ik heel leuk en ik lees ze altijd.
 
 
 
Groetjes Petra
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten