maandag 3 oktober 2016

Kijk eens in de spiegel

Hallo allemaal. Ik wou graag weer eens een kaartje maken met deze mooie mal van Marianne Design. In de Collection nr. 19 werd ik geïnspireerd door Marjan van de Wiel. Zij heeft een aantal mooie kaarten gemaakt met deze mal en de andere spiegelmal.

 
 
Materialen:Papicolor karton azuurblauw, briljant kiezel, papier hagelwit.
Marianne Design: Pretty Paper Bloc PK9110 Twinset & Pearls, knipvel VK9535 Vintage looking in the mirror, Creatables LR0322 Flower mirror, LR0398 Build a rose (de blaadjes), LR0220 Van Harte en Romantic Lace JU0912 Elegant.
Bloemen Petaloo Spring darling collection.
 
Werkwijze: Snij van azuurblauw een dubbele kaart van 13,5 x 13,5 cm en een enkele van 10 x 11,5 cm. Van hagelwit een enkele van 13 x 13 cm en 9,5 x 11 cm, van dessinpapier 12,5 x 12,5 cm en 9 x 10,5 cm. Zelf heb ik bij de grote witte kaart het binnenstuk eruit gesneden. Dit ook bij de kleine blauwe en witte. Ik doe dit om het gewicht onder de 20 gram te houden. Scheelt weer in postzegels.
Stans en embos de mallen. Plak de grote op azuurblauw en knip rondom uit.
Stans de tekst.
Knip de plaatjes uit.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart en versier met het lint, de bloemen en de blaadjes.
Na het toch nog een keer wegen van de kaart komt deze helaas toch net boven de 20 gram. Komt waarschijnlijk door de bloemetjes en het lint. Die had ik denk ik nog niet meegewogen.



Veel plezier met het maken van de kaart!


Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Berichtjes vind ik heel leuk en lees ze altijd.


Groetjes Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten