dinsdag 1 november 2016

Een zoon

Hallo allemaal!
Ik loop een beetje achter met het plaatsen van mijn kaartjes die ik de afgelopen tijd heb gemaakt. Afgelopen week was het hier vakantie en toen  kwam er niet zoveel van. Wel kaarten gemaakt.

Ik heb 2 geboortekaarten gemaakt. Allebei voor zonen. De eerste voor een ex-collega die nog moet bevallen en de andere voor de vriend van mijn zoon die een broertje heeft gekregen.


 
 
Kaart 1:
 
Materialen: Kraft kaart 15x15 cm met envelop van Action.
Papicolor: Hagelwit en violet
3d knipvel van Le Suh 690.034
Marianne Design: Pretty Paper Bloc PB7041 Hello Sweet Baby, Creatables: LR0407 Petra's Beautiful border, Craftables: CR1281 mini alfabet
 
 
 
 
 
Werkwijze: Snij van wit een enkele kaart van 14,5x14,5 cm en een rechthoek van 10,2x7,3 cm, van violet een enkele kaart van 14x14 cm en van dessinpapier 13,5x13,5 cm.
Stans/embos 2x de border uit wit.
Stans de letters uit violet.
Knip het 3d plaatje uit en plak op het witte rechthoek.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart.
 
 
Kaart 2
 
 
Materialen: Linnen karton wit 13,5x27 cm, kraftkarton en licht blauw karton.
De kinderwagen heb ik als stansje op de markt gekocht. Het is van Yvonne Creations YCD10019.
Marianne Design: Pretty Paper Bloc PB7041 Hello Sweet Baby, Craftables: Passe Partout rond, Creatables: LR0413 Hearts & Cotton Lace, LR0436 Petra's Flower bowl en Collectables: COL1350 Alfabet.
Avec: bruine inkt
Memento: Summersky
 
 
 
 
Werkwijze: Ril het wit linnenkarton op 13,5 en 6,75 cm en vouw deze. Snij van kraft een enkele kaart van 13x13 cm en 2 stroken van 6,25 x 13 cm. Van dessinpapier een enkele kaart van 12,5x12,5 cm en 2 stroken van 5,75x12,5 cm.
Stans/embos de hartenrand uit lichtblauw.
Stans de bogencirkel van het passe partout uit wit en bewerk de rand met blauwe inkt.
Plak achter de wielen en hartjesranden van de kinderwagen een stukje dessinpapier en plak de wielen en wagenrand op kinderwagen.
 
 
 
Stans/embos Petra's flower bowl uit wit en bewerk deze in de mal met bruine inkt.
 
 
Stans de letters uit lichtblauw.
 
 
 
 
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart.
 
 
Veel plezier met het maken van de kaarten!
 
 
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog. Berichtjes vind ik leuk en lees ze altijd!
 
 
 
Groetjes Petra

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten