maandag 30 mei 2016

Vintage

Er is weer een nieuwe challenge bij Marianne Design challenge blog. Het thema is deze keer: Maak een kaart met een oude foto. Dat mag ook een vintage plaatje van Marianne Design zijn. Daar heb ik dit kaartje voor gemaakt.




Dit heb ik gebruikt: knipvel VK9525 vintage, Creatable LR0317 Petra's circle & crown, LR0273 Anja's vintage ornamenten, LR0396 curven border, LR0220 van harte, Pretty Paper Bloc PK9103 Noir & Blanc, PK9110 Twinset & Pearls, Paperflowers RB 2239, RB2247 en RB2257. Verder nog papicolor anjerwit (160 gram) en licht roze (100 gram) en Distress ink iced spruce.


Ik heb de kaart als volgt gemaakt.
Snij een kaart van anjerwit van 13,5 x 18,5 cm. Ril deze op 13,5 cm. Lichtroze 13 x 13,2 cm, designpapier Noir & Blanc 12,5 x 12,5 cm en Twinset & Pearls 13 x 5 cm. 
Stans en embos LR0317 en LR0273 uit anjerwit en bewerk met de inkt. Bij de LR0317 heb ik ook, als het papier nog in de mal zit, met een mesje langs de binnenland de cirkel uitgesneden.
Knip het plaatje uit en plak achter de LR0317.
Stans en embos de LR0396 op de smalle strook van de kaart en designpapier Twinset & Pearls.



Hiervan heb ik de boogjes bewaard en als versiering gebruikt.






Stans de tekst uit lichtroze (160 gram) en plak alles op de kaart.
Versier de kaart met de boogjes en bloemetjes.
Omdat de kaart zo niet blijft staan moest ik iets maken voor de achterkant. Dit had ik nog niet eerder gedaan, dus het kan waarschijnlijk beter.
Ik heb een strookje gesneden van 8,5 x 5 cm en deze gerild op 2 en 3 cm. Dat heb ik achterop de kaart geplakt.

 
Het kan beter maar misschien heeft iemand een tip voor me.

Bedankt voor je bezoek en berichtjes vind ik leuk en lees ik altijd!

13 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je reactie Aggie. Natuurlijk mag je het model gebruiken, voel me gevleid dat je het kaartje mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi romantisch vintagekaartje Petra, leuk hoe je de borderrand onderlangs hebt gebruikt.
    Gezellig dat je met onze challenge meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je lieve reactie Eliie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige sierlijke kaart Petra!
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Lieve groetjes, Marleen
    MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vintagekaart Petra.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super mooi
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    dt challengeblog MD

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart!!
    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen