donderdag 2 juni 2016

Strand

Gisteren weer nieuwe producten van Marianne Design gekocht. Ook nog wat van die mooie bloemetjes.




Daar wou ik natuurlijk gelijk mee aan de slag. Ik vind de mallen zo mooi. Op de voorkant van de nieuwe Collection nr. 40 zag zo'n mooie kaart dat ik die als inspiratie heb genomen. Het kaartje is van Astrid Schipper.
Daar is dit kaartje uit gekomen. Bij het volgende kaartje ga ik zeker de strandstoel gebruiken.

 
 
 
Daarvoor heb ik gebruikt: van Marianne Design het oudere knipvel IT589 Tiny's beach 4, Pretty Paperbloc PK9134 Driftwood, Creatable LR0422 Beach House, Stempel CS0969 strand en de wat oudere Craftable CR1242 Passe partout. Verder nog blauw en wit karton en inkt van Avec volgens mij. De bruintinten.
 
Je maakt de kaart als volgt: Snij van blauw een enkele kaart van 13,5 x 13,5, een strook wit van 6,2 x 13 en van dessinpapier 5,7 x 12,5. Bewerk de randen van het wit en dessinpapier met inkt. Ril de blauwe kaart op de helft en plak de strook wit en dessinpapier erop. Stans het passe partout uit met blauw en wit. Bewerk het witte gedeelte met inkt. Stempel op het blauwe gedeelte het strand. Knip het plaatje uit en plak dit op het blauwe gedeelte. Plak het witte gedeelte daar weer op. Stans en embos het strandhuisje in blauw en wit. Knip uit het blauwe gedeelte de deur en dakrand. Bewerkt het witte gedeelte ook met de inkt. Plak dan de deur en dakrand op het witte strandhuisje. Als laatste het strandhuisje op de kaart plakken.
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en berichtjes vind ik leuk en ik lees ze altijd!
 
 
Groetjes Petra
 

1 opmerking:

  1. Een leuke strandkaart!
    Je vroeg op mijn blog hoe ik de easelcard gemaakt heb. Je stanst het label uit papier wat je dubbel hebt gevouwen maar laat de mal een klein stukje bovenuit het papier uitkomen. Nu heb je een dubbele kaart. Het bovenste deel ervan vouw je dubbel en stanst het label nogmaals. Deze plak je op het halve voorste deel met de onderkanten gelijk. Nu is je basis klaar en kun je het verder aankleden. Hoop dat je mijn uitleg begrijpt. Zo niet mag je me altijd mailen. Mijn emailadres staat bovenaan op mijn blog. Als je op het logo klikt, opent er een mailtje.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen