vrijdag 5 augustus 2016

Bloemen en strand

 
 
 
 
 
Deze 2 kaartjes nog gemaakt. De eerste was ik al een tijdje van plan, maar wist nog niet precies hoe. De 2e is voor een nicht die binnenkort jarig is.
 
 
Voor deze kaart wist ik al dat ik iets met de carrousel wou doen. Ik wist alleen nog niet goed hoe. Toen zag ik op Facebook een kaart van Alie de Blieck met de carrousel. Toen had ik wat inspiratie voor mijn kaart.
 
 
 
 
 
 
Materialen: Marianne Design: Craftables CR1236 carrousel, Creatables LR0261 Vlinder.
Papicolor: Cerise papier en karton
Linnenkarton Crème 13,5 x 27 cm
Studiolight: 3d knipvel MIN37
Craft Sensations: rode plakparels
 
Je maakt de kaart als volgt: Ril en vouw de kaart doormidden. Stans en embos de grote carrousel uit de dubbele kaart. Zorg dat de buitenste randen (zijkant en onderkant) buiten de kaart vallen. Stans en embos de middelgrote carrousel uit enkel crème.
Plak achter de open rand van de grote carrousel een strook cerise papier en mat de middelgrote carrousel op cerise papier.
Knip het 3d plaatje uit.
Stans en embos 2 vlindertjes.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart.
Plak als laatste nog de plakparels op de kaart.
 
 
 
Dit kaartje is voor een jarige nicht die binnenkort jarig is. Ik heb deze een beetje nagemaakt uit de Collection 40. Een kaart van Astrid Schippers.
 
 
 
 
 
 
Materialen: Linnenkarton lichtblauw en wit 13,5 x 27 cm.
Papicolor papier wit, karton anjerwit
Kraftpapier bruin
Marianne Design: Creatables: LR0422 strandhuis, LR0423 strandstoel, Craftables: CR1363 schelpen, Stempels: IC0840 duinen, CS0969 strand.
Inkt: Distress ink: Iced Spruce, Avec: bruin, Archival ink: zwart
 
 
Je maakt de kaart als volgt: Ril en vouw de kaart doormidden. Snij van wit papier een vierkant van 13 x 13 cm, van dessinpapier 12,5 x 12,5 cm.
Bewerk het witte vierkant en het vierkant van dessinpapier met Iced Spruce. 
Snij van kraftpapier een strook van 13 x 6 cm. Stempel eerst de duinen en eronder het strand. Stempel de duinen nog een keer op een ander strook en plak deze achter de andere strook duinen.
Stans en embos het strandhuisje 2x uit blauw en 2x uit wit. Knip van de blauwe de deur en het dak af en plak deze op de witte.
Stans en embos de strandstoel uit wit en blauw. Knip het doek uit de blauwe en plak die op de witte.
Stans en embos de schelpen uit anjerwit en bewerk met bruine inkt.
Plak alles op de kaart volgens voorbeeld.
 
 


Bedankt voor je bezoek aan mijn blog, en berichtjes vind ik leuk en ik lees ze altijd!
Groetjes Petra 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten