maandag 1 augustus 2016

Bloemenpracht

Afgelopen week deze 2 kaartjes gemaakt. Met de eerste wou ik iets uitproberen en de tweede is een heel vrolijk kaartje met tulpen geworden.







Met deze kaart ben ik wel een paar uur bezig geweest. Ik wou in het midden van de kaart de siermal van de passe-partout CR1240 uitstansen.


CR1240




Helaas lukte dat niet. Waarschijnlijk te veel lagen waar het doorheen moest. Ik heb het wel 10 keer door de machine gehaald. Nog een extra kartonnetje erbij, maar helaas. Toen maar het vierkant gebruikt. Die ging er gelukkig wel door. Toch ben ik heel tevreden over het resultaat.

Gebruikte materialen: wit linnenkarton 13,5 x 27 cm, Papicolor zilvergrijs en lentegroen(100 gram), lichtgrijs, muisgrijs en grasgroen (160 gram).
Marianne Design: Craftables CR1240 passe-partout vierkant, CR1301 tuinbeeld, Creatables LR0203 boom, LR0204 vogelhuisje, LR0206 klimop, LR0220 Van Harte, Pretty Paper Bloc PK9123 Sweet Roses, knipvel MB0158 Mooiste zwanen.
Inkt: Distress ink Iced  Spruce, Memento Sweet Plum, Versa Color White, Avec donkergroen. 


 

Je maakt de kaart als volgt: Ril en vouw het linnenkarton doormidden. Snij van zilvergrijs een vierkant van 13 x 13 cm en van dessinpapier 12,5 x 12,5 cm. 
Plak deze 2 vierkanten op de kaart en stans in het midden het vierkant uit. 
Snij van lentegroen een vierkant van 9,4 x 9,4 cm. Knip het plaatje uit en plak het op lentegroen. Plak dit op de kaart achter het vierkant. 
Stans en embos het tuinbeeld, de gieter, het vogelhuisje en de klimop. Bewerk deze allemaal met inkt als ze nog in de mal zitten. Het beeld met Iced Spruce, de gieter met wit, het vogelhuisje met Sweet Plum en de klimop met groen. 
Stans de tekst uit en bewerk deze met de witte inkt. Plak dit allemaal op de voorkant van de kaart volgens voorbeeld.
Stans en embos de boom uit zilvergrijs en snij deze in de lengte doormidden. Plak aan beide zijden van het plaatje de helft van de boom.




Dit vind ik een heel vrolijk kaartje geworden met tulpen. Makkelijk omdat je het 3d plaatje niet hoeft uit te knippen. Knippen is niet zo mijn ding, al hoewel deze nog wel meevalt.






Materialen: Uitdrukvel Studiolight Frames JBS08, Boekenvoordeel:Papierblok van Romantic 413547, stempel Happy Birthday, inkt Avec: roze en donkergroen.
Marianne Design: Craftables: CR1241 Passe Partout ovaal, Creatables: LR0209 Tulpen, LR030 Anja's border
Papicolor: (160 gram) lichtgrijs, (100 gram) lila, narcisgeel en grasgroen.


Je maakt de kaart als volgt: Snij van lichtgrijs een dubbele kaart van 13,5 x 13,5 cm, van lila 13 x 13 cm en dessinpapier 12,5 x 12,5 cm. Haal al deze allemaal met de LR0330 door de stansmachine. Wel even goed meten. Ik heb alleen de kaart zelf ook nog geĆ«mbost. Maar dat kun je ook bij de overige lagen ook doen.
Stans het grote passepartout uit lichtgrijs en narcisgeel, de keine uit lila en de tulpen uit grasgroen helemaal en de bloemen uit lila. Bewerk deze met de inkt als ze nog in de mal zitten.
Druk het 3d plaatje uit het vel.
Plak alles volgens voorbeeld op de kaart.


Bedankt voor je bezoek aan mijn blog, en berichtjes vind ik leuk en ik lees ze altijd!
Groetjes Petra 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten