maandag 19 september 2016

Kerst

Hallo allemaal. Mijn eerst kerstkaartjes die ik op mijn blog zet. Heb er al meer gemaakt maar die zijn nog niet helemaal klaar.
Ik vond deze kaartjes op YouTube bij castella294. Omdat ik ook het raam van MD heb en daar eigenlijk nog nooit een kaartje mee heb gemaakt, ben ik gelijk aan de slag gegaan. Ik vind ze heel erg geslaagd.

 
 

Zoals je ziet heb ik er 4 gemaakt. De mallen waar de 3d plaatjes op zitten heb ik zelf niet, maar ik heb de stansen gekocht. Op Facebook heb je een groep Kaarten en Stansjes Groep. Daar kun je ook stansen kopen.

Materialen: Wit linnenkarton 13,5 x 27 cm.
Papierbloc Art Talents goud.
3d knipvel van Avec.
Zelfklevende tekst stickers goud
Marianne Design: Craftables CR1286 Snowy window.
Snowpaint Panduro
Transparant plastic sheet (Mica)

 
 
Extra nodig: Marianne Design Craftables CR1378 Dennentak en Creatables LR0129 Ster.
Papicolor karton Kerstgroen.
 
 
 
Werkwijze: Ril en vouw de witte kaart doormidden.
Stans en embos het raam uit het midden van de voorkant van de kaart.
Plak daarna aan de achterzijde het raam weer in de kaart met dubbelzijdig tape.
Snij van het mica een vierkant van ongeveer 11 x 11 cm. Zo breed als het dubbelzijdig tape hebt geplakt.
Plak dit dan achter het raam.
Plak op de voorkant de zelfklevende randen over de naad en de geëmbosde rand.
Plak aan de binnenkant dessinpapier van 13 x 13 cm. Daarop de stans en daarop het uitgeknipte 3d plaatje.
Stans en embos de sneeuwrandjes 2x uit. Smeer daar wat snowpaint op. Laat dit wel eerst drogen.
Stans en embos de dennentak uit kerstgroen en knip nog een klein 3d plaatje uit voor op de voorkant.



Kaart 2

 
 
Extra nodig: Marianne Design Creatables LR0126 sterrenmal en LR0142 Poinsetta mini.
Papicolor karton kerstrood, donkergroen en narcisgeel.
 
 
 
 
Werkwijze als vorige kaart. Alleen moet je voor deze kaart de Poinsetta nog uitstansen en embossen.



Kaart 3
 
 
 
Extra nodig: Marianne Design Creatables LR0129 Ster.
 
 
Werkwijze: Als andere kaarten.
 
 
Kaart 4
 
 
 
 
Extra nodig: De mal met de opengewerkte sterren rand. Ik weet niet van welk merk die is.
 
 
 
 
Werkwijze: Als ander kaarten.
 
Veel plezier met het maken van deze kaarten. Kijk ook even naar het filmpje van Castella294. Ze heeft nog meer leuke filmpjes.
 
 
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Berichtjes vind ik heel leuk, ik lees ze altijd.
 
 
 Groetjes Petra


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten