donderdag 22 september 2016

Vintage

Hallo allemaal. Een mooie vintage kaart voor een tante. Ik heb weer gebruik gemaakt van de mooie mal van Marianne Design en een plaatje van Pion Design. Het is een easelkaart geworden.

 
 
 
Materialen: Papicolor: karton zeegroen.
Linnenkarton crème
Pion Design: knipvel/dessinpapier My Precious Daugther PD4911
Marianne Design: Creatables LR0403 Varen, LR0406 Waterlelie en LR0425 Anja's label.
Inkt Memento dew drop Sweet plum.
Plakparels: roze Avec Colours Unlimited, crème boekenvoordeel
Brad: Action
Gaatjesknipper
 

Werkwijze: Snij een kaart uit zeegroen van 11 x 28 cm en ril en vouw deze doormidden. Stans hier het label uit, maar de mal wel een stukje over de vouw leggen. Vouw het bovenste deel van het label voor de helft naar voren.
Stans de mal nog een keer uit zeegroen maar dan enkel. Stans en embos de siermal 2x uit crème. Bewerk de sierlabel als ze nog in de mal zit met inkt. Plak de sierlabels op de labels. 1 op de enkele label en de andere op de onderste van de dubbele. Zie voorbeeld.
 
 
 
 
Knip het plaatje uit en stans met de siermal uit. Je hebt alleen het middelste deel nodig. Het plaatje wat ik heb gebruikt is net iets te klein. Plak het in de opening van de losse mal. Voor de onderste label, stans uit het dessinpapier de siermal en plak deze ook in de opening van de onderste label.
Omdat het plaatje iets kleiner is dan het label heb ik er plakparels op geplakt. In de kleine gaatjes, net onder het plaatje, het ik heel kleine plakparels geplakt.
Stans de lelie uit crème (de grootste 2x) en de varen (2x) uit zeegroen. Bewerk de randen van de  bloem met inkt.
Knip in de bloemblaadjes een gaatje in het midden en doe daar een brad door. Plak de varen en de lelie op het onderste gedeelte.
Plak er ook 2 plakparels waar tegen de bovenste blijft staan. Plak dan het bovenste label tegen het omgevouwen gedeelte.


Je kunt de kaart makkelijk dubbelvouwen door het bovenste gedeelte naar voren te halen. De kaart past dan in een envelop. Omdat ik de varen iets heb laten uitsteken gaat de kaart nu in een vierkante envelop, maar anders past het ook in een standaard envelop.

 
Ik hoop dat alles duidelijk is. Anders mag je het altijd vragen.
 
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Berichtjes vind ik altijd leuk en lees ze altijd.
 
 
 
Groetjes Petra
 


2 opmerkingen:

  1. EEn schitterende kaart!
    Je vroeg me voor de maten van de DDBD mal die ik gebruikte op mijn beach kaart. De kaart in zijn geheel is 26 x 17 cm. De zijkanten zijn 6,5 x 17 cm en het midden is 13 x 17 cm.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen