donderdag 30 juni 2016

Ronde strandkaart

Op het blog van Marianne Design Challenge is weer een nieuwe challenge. Deze keer geen rechthoekige of vierkante kaart.
Dus ik eens nadenken wat ik dan zou gaan maken. Ik besloot dat het een ronde zou worden. Met het thema strand.




Ik heb de volgende materialen gebruikt: Marianne Design Craftable CR1360 basic passe Partouts en CR1363 punch die schelpen, Creatable LR0422 strandhuisje, LR0423 strandstoel en LR0365 ijsje, Stempel TC0840 duinen en CS0969 strand, Pretty Paper Bloc PK9134 drijfhout en PK 9114 kraftpapier, Knipvel IT585 Tiny's zand & zee 1, verder nog inkt: Distress ink vintage photo, cirkelsnijder, Papicolor: zeegroen, anjerwit, licht geel en donkerblauw




Je maakt de kaart als volgt: Snij uit een dubbele kaart van 12,5 X 12,5 cm van kraftpapier een cirkel van ongeveer 12 cm doorsnee. Leg deze wel iets boven de vouw. Vouw het bovenste deel naar voren. Snij nog een cirkel uit een enkele kraftpapier. Snij uit dessinpapier en lichtgeel een cirkel van ongeveer 11 cm doorsnee. Stans uit donkerblauw de passepartout met de 2 grootste cirkels. Knip het plaatje uit en plak het achter de blauwe cirkel, plak die op het dessinpapier en op de enkele kraftcirkel.
Stans het strandhuisje uit dessinpapier en bewerk met de inkt als deze nog in de mal zit. Plak het strandhuisje op de cirkel. Stans en embos de schelpen en bewerk ook met de inkt. Plak ze op de cirkel.
Stempel het strand en de duinen op de lichtgele cirkel en plak die op de onderste cirkel. Stans en embos de strandstoel uit kraft en zeegroen en het ijsje uit kraft en rose. Knip de zitting van de strandstoel uit zeegroen en plak die op de kraft strandstoel. Plak de strandstoel en het ijsje op de onderste cirkel.
Plak in het midden nog een zeester met 3d foam. Plak als laatste de cirkel met het strandhuisje op de naar voren gevouwen helft.








Bedankt voor je bezoek aan mijn blog, en berichtjes vind ik leuk en ik lees ze altijd!


Groetjes Petra 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten