vrijdag 24 juni 2016

Vintage meisje

Op Facebook kom ik weleens kaarten tegen waar gebruik is gemaakt van Pion Design of Maja design. Hele mooie achtergrondvellen. Dus ging ik maar eens zoeken of ik die hier in de stad ook kon kopen. En jawel hoor. Dus ik heb een paar mooie Pion vellen gekocht.
Daar moest natuurlijk gelijk een kaartje van gemaakt worden.





Je hebt de volgende materialen nodig: Pion Design dessinpapier PD4908 Julia's dress en PD4911 Images, Marianne Design Creatable LR0425 Anja's label en LR0398 build a rose, Papicolor anjerwit, lentegroen en bloesem, Viva pearlpen ice white, Avec plakparels 4952522 en inkt Memento Sweet plum.




Je maakt de kaart als volgt: snij een kaart uit bloesem van 10,5 x 27 en ril en vouw deze doormidden. Stans hier het label uit, maar de mal wel een stukje over de vouw leggen. Vouw het bovenste deel van het label voor de helft naar voren. Stans de mal nog een keer uit bloesem maar dan enkel. Stans en embos de siermal 2x uit anjerwit. Bewerk de sierlabel als ze nog in de mal zit met inkt.
Knip het plaatje uit en plak deze tussen de labels. Voor de onderste label, knip een passend stuk uit het dessinpapier en plak deze ook tussen de labels.
Omdat het plaatje wat smaller is dan de label heb er met de pearl pen wat stippen gezet.
Stans en embos de roos uit anjerwit en blaadjes uit lentegroen. Bewerk de roos ook met de inkt.
Plak de roos en blaadjes op de onderste label. Plak er ook 2 plakparels waar tegen de bovenste blijft staan. Plak dan het bovenste label tegen het omgevouwen gedeelte.

 
 
 
 
Je kunt kaart gemakkelijk dubbelvouwen en past dan in een standaard envelop.
 
 
 
 
 
Bedankt voor je bezoek aan mijn blog, en berichtjes vind ik leuk en ik lees ze altijd!
Groetjes Petra 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten